Het pakket

Een volledig, gebruiksvriendelijk CRM-pakket voor een vaste, lage prijs per maand!

Van Digitaal Paspoort naar Bedrijfscertificaat

Op 7 januari 2022 nemen we afscheid van het Digitale Paspoort (DP). Je weet dat het DP binnen de verzekeringswereld wordt gebruikt om je te identificeren. Je komt onder andere er mee binnen op de extranetten van verzekeraars en het postbussysteem van Solera en Aplaza.

Solera
Vanaf 1 december 2021 kan je je DP niet meer gebruiken voor het ophalen van je ADN-berichten. De deadline was 1 oktober, toen 1 november, dit is twee keer een maand verzet omdat nog niet alle kantoren een Bedrijfscertificaat hebben. Zonder certificaat kan je écht geen berichten ophalen en dus ook niet meer werken…

Aplaza
Voor het ophalen van documenten via Aplaza kan je het DP gebruiken tót 7 januari 2022.

Vraag zo snel mogelijk een certificaat aan om er zeker van te zijn dat je op tijd bent!

En nu? Heb je een Bedrijfscertificaat?

  • Ik weet het niet
    Neem contact op met de Servicedesk van Solera: 088-6006400, menukeuze 3.
  • Nee, ik heb geen Bedrijfscertificaat
    Vraag er één aan, middels het aanvraagformulier, dat vind je hier
  • Ja, ik heb al een Bedrijfscertificaat
    Mooi! Je kan hem installeren, zodat je berichten kan (blijven) ophalen. Hoe werkt het? Om je op weg te helpen hebben we de stappen om het Bedrijfscertificaat te installeren uitgeschreven, zie document: “Installatie Bedrijfscertificaat handleiding”. Je vindt de handleiding in Mijn Assistent. Wanneer je een reactie van Solera hebt ontvangen kan je de installatie uitvoeren. Lukt het niet? Neem dan contact op met een van de onderstaande ADN-specialisten.

Veel gestelde vragen

  • Waar kan ik zien of ik het al geregeld heb?
    Je moet een Bedrijfscertificaat hebben en dat is een .pfx bestand. Ga in naar Assistent naar het EBV en klik op dit icoon:

Het verschil tussen een DP en een Bedrijfscertificaat: een DP is persoonlijk, bij Uitgever staat Digidentity en bij Naam sta jijzelf. Een Bedrijfscertificaat is zakelijk, bij Uitgever staat TPP Services en Naam staat jouw kantoor. Een Bedrijfscertificaat herken je als volgt, zie de blauwgekleurde regel bij onderstaand voorbeeld:

Zie je dit niet staan en weet je niet of je een Bedrijfscertificaat hebt? Dat kunnen wij helaas niet voor je controleren. Hiervoor kan je contact opnemen met Solera via 088-6006400, menukeuze 3.

  • Wat moet ik hier invullen op het aanvraagformulier:

    Wij denken: “voor het ophalen van ADN-berichten”, wil je het zeker weten? Dat kan je navragen bij Solera.
  • Waar vind ik mijn I09 nummer?
    In Assistent vind je dat door te gaan naar Bestand – Muteren vaste bestanden – Constanten – Koppelingen.
  • Waar moet het formulier naar toe?
    Wij citeren vanaf het formulier “U kunt het aanvraagformulier sturen naar: cco@solera.nl
  • Ik heb al eHerkenning moet ik dan alsnog een Bedrijfscertificaat hebben?
    Ja, want het zijn twee verschillende dingen.
  • Hoe installeer ik het Bedrijfscertificaat?
    Dit hebben we stap voor stap voor je uitgeschreven, zie handleiding in Mijn Assistent. Óf je belt ons, want wij helpen je graag.

Tot slot koppelen!
Na het installeren dient het Bedrijfscertificaat gekoppeld te worden aan de maatschappijen:

Inloggen extranetten met eHerkenning

Vanaf januari 2022 kan bij een groot aantal aanbieders alleen nog worden ingelogd met eHerkenning. Informatie over eHerkenning en het Digitale Paspoort vind je op de site van Digidentity.
Let op: eHerkenning en een Bedrijfscertificaat zijn twee verschillende dingen!

 

Ik werk nog niet met Aplaza en/of ADN, wat is dat?

Aplaza is het koppelplatform waarmee verzekeraars, tussenpersonen, banken, schade-experts, etc. met elkaar kunnen communiceren. Vooral het leveren van documenten (polissen, aanhangsels, boekingsnotas, etc.) van verzekeraars aan het intermediair levert een enorme kostenbesparing op. Maar ook het online aanvragen van offertes en verzekeringen gaat een stuk eenvoudiger doordat gegevens nog maar één keer moeten worden ingevoerd. De koppeling met Aplaza en Assistent is gratis.

Met ADN kunnen berichten worden ontvangen waarin verzekeraars de prolongaties en maandelijkse mutaties aanleveren. Het polisbestand wordt vervolgens volledig automatisch door Assistent bijgewerkt. Tijdrovende prolongaties horen daardoor tot het verleden en het grootste voordeel is dat jullie portefeuille in Assistent altijd up to date is. ADN gaat via Solera en hier heb je naast de module ADN bij Assistent een overeenkomst met Solera voor nodig (zij bieden verschillende opties aan). Goed om te weten: werken met ADN/Solera is niet gratis!

 

Meer weten? ADN-specialisten van links naar rechts: Amadeus, Erwin, Marvin, Romy, Freek en Rodney – bel ons! 076-5493750

Voor de assurantiebranche

Voor een laag maandbedrag

Zonder langdurig contract

Beste gewaardeerde gratis servicedesk

Meer dan 20 jaar ervaring

Ontworpen door en met gebruikers

Persoonlijke kennismaking

Werkt precies zoals jij dat verwacht

Wat zeggen onze ?

Dit zijn kantoren die je voorgingen.