|
|
Nieuws van Assistent automatisering - 14 mei 2020
|
|
|
Notitievelden en overige nieuwtjes
Werk je op dit moment in versie 2020.5.151.11 tot en met 2020.5.151.15? Dan attenderen wij je graag op een erg belangrijk punt, namelijk de notitievelden. We hebben de mogelijkheid ingebouwd om gebruik te maken van de "oude notitie-methode". Omdat dit een persoonlijke instelling is, is het ontzettend belangrijk dat iedere gebruiker dezelfde instelling heeft! Gebruikt jouw collega de oude-methode en jijzelf de nieuwe methode? Dan kan dit problemen opleveren.
In versie 2020.5.151.16 hebben we dit opgelost en kun je via de constanten deze instelling voor iedere gebruiker aanpassen. Dan werk je dus allemaal op dezelfde manier.
|
De keuze voor oude of nieuwe methode maak je in de constanten (Bestand, Muteren Vaste Bestanden, Constanten, tabblad Algemeen).
|
In versie 2020.5.151.16 is nog iets nieuws ingebouwd: op verzoek van onze "oudste" klant (die nu al 22 jaar met Assistent werkt) kan je de juffrouw op het inlogscherm vervangen door je eigen juffrouw. Bedrijfslogo mag natuurlijk ook. Of je favoriete voetbalclub. Op het inlogscherm zie je een knop Tips. Als je daarop klikt lees je wat je moet doen om het plaatje te vervangen.
|
Laatste nieuwtje in versie 2020.5.151.16: het hulpprogramma DBSysUtil is terug voor o.a. het terugzetten van backups. Je logt in met je inloggegevens van Assistent.
|
|
|
Update-date?
De update van Assistent2020 staat inmiddels alweer twee weken "live". We merken dat nog niet iedereen de update heeft geïnstalleerd. Natuurlijk begrijpen wij dat je er misschien zelf niet helemaal uitkomt of je een dusdanig grote database hebt dat je wacht op een rustig moment om over te stappen. In dit laatste geval hebben wij een "update-date" moment voor je beschikbaar gesteld!
Wanneer? Vrijdag 22 mei. Hoe? We ontvangen graag de inloggegevens van TeamViewer van (al) jouw computer(s) en/of server. Vervolgens zullen wij op afstand de update voor je installeren.
|
Let op! Voor het uitvoeren van de update zal iedereen uitgelogd moeten zijn, anders kunnen wij de update niet uitvoeren. Wie? We vernemen graag wie de contactpersoon is op dat moment, zodat wij bij eventuele vragen contact kunnen opnemen. Ja, dat wil ik! Bel of mail ons wanneer je van deze gelegenheid gebruik wil maken. We zullen dan samen een planning maken voor vrijdag 22 mei.
Uiteraard staat ook de helpdesk in de tussentijd voor je klaar om de update uit te voeren.
|
|
|
Openingstijden helpdesk
In verband met Hemelvaartsdag zal de helpdesk donderdag 21 mei én vrijdag 22 mei gesloten zijn. Vrijdag 22 mei zal het contact in zake de update per e-mail plaatsvinden óf nemen wij rechtstreeks contact met jou of jouw systeembeheerder op (mocht dit nodig zijn). Vanaf maandag 25 mei kun je de helpdesk weer bereiken vanaf 09:30 uur.
|
|
|
|
|
Doorsturen
Je doet ons een groot plezier door deze nieuwsbrief door te sturen naar je collega's en concurrenten. Zo blijven zij ook op de hoogte. Ze zullen je dankbaar zijn!
|
|
|
|
|
|
|