|
|
|
1 oktober 2021 - Nieuwsbrief
|
|
|
|
|
|
LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP
Op 7 januari 2022 nemen we afscheid van het Digitale Paspoort (DP). Je weet dat het DP binnen de verzekeringswereld wordt gebruikt om je te identificeren. Je komt onder andere er mee binnen op de extranetten van verzekeraars en het postbussysteem van Solera en Aplaza. Voor het ophalen van documenten via Aplaza kan je het DP gebruiken tót 7 januari 2022.
|
Solera heeft je al eerder verteld dat je het DP vanaf 1 november 2021 niet meer kunt gebruiken voor het ophalen van je ADN-berichten (dit was 1 oktober, maar is een maand verzet). Je moet daarvoor een bedrijfscertificaat hebben dat je hier kunt aanvragen.
|
Om je op weg te helpen hebben we de stappen om het bedrijfscertificaat te installeren uitgeschreven. Je vindt de handleiding in Mijn Assistent. Wanneer je een reactie van Solera hebt ontvangen kan je de installatie uitvoeren. Lukt het niet? Neem dan contact op met een van de onderstaande ADN-specialisten.
|
Op de foto van links naar rechts: Amadeus, Erwin, Marvin, Romy, Freek en Rodney
|
|
|
|
|
|
|
Heb je een Bedrijfscertificaat?
- Ik weet het niet
Neem contact op met de Servicedesk van Solera: 088-6006400, menukeuze 3.
- Nee, want ik werk nog niet met Aplaza/ADN, wat is dat?
Aplaza is het koppelplatform voor het leveren van documenten van verzekeraars aan het intermediair. D.m.v. ADN versturen verzekeraars prolongatie en mutatieberichten. Beiden leveren enorme kosten- én tijdbesparing op. Meer weten? We informeren je graag!
- Nee, ik heb geen Bedrijfscertificaat
Vraag er één aan middels het aanvraagformulier, dat vind je hier.
- Ja, ik heb al een Bedrijfscertificaat
Mooi! Je kan hem installeren, zodat je berichten kan (blijven) ophalen. Hoe werkt het? Zie document 'Installatie Bedrijfscertificaat handleiding', dat je vindt in Mijn Assistent. Wanneer je een reactie van Solera hebt ontvangen kan je de installatie uitvoeren. Lukt het niet? Dan helpen we je!
|
|
|
|
|
|
Veel gestelde vragen
- Waar kan ik zien of ik het al geregeld heb?
Je moet een Bedrijfscertificaat hebben en dat is een .pfx bestand. Ga in naar Assistent naar het EBV, ga naar 'Aplaza gebruiker aanmaken/wijzigen'. Hier kunnen verschillende documenten staan. Het verschil tussen een DP en een Bedrijfscertificaat: een DP is persoonlijk, bij Uitgever staat Digidentity en bij Naam sta jijzelf. Een Bedrijfscertificaat is zakelijk, bij Uitgever staat TPP Services en Naam staat jouw kantoor. Zie je dit niet staan en weet je niet of je een Bedrijfscertificaat hebt? Dat kunnen wij helaas niet voor je controleren. Hiervoor kan je contact opnemen met Solera via 088-6006400, menukeuze 3.
- Wat moet ik invullen bij 'autorisatie' op het aanvraagformulier:
Wij denken: “voor het ophalen van ADN-berichten”, wil je het zeker weten? Dat kan je navragen bij Solera.
- Waar vind ik mijn I09 nummer?
In Assistent vind je dat door te gaan naar Bestand - Muteren vaste bestanden - Constanten - Koppelingen.
- Waar moet het formulier naar toe?
Wij citeren vanaf het formulier “U kunt het aanvraagformulier sturen naar: cco@solera.nl”
- Ik heb al eHerkenning moet ik dan alsnog een Bedrijfscertificaat hebben?
Ja, want het zijn twee verschillende dingen.
- Hoe installeer ik het Bedrijfscertificaat?
Dit hebben we stap voor stap voor je uitgeschreven, zie handleiding in Mijn Assistent. Óf je belt ons!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|